Grattis på födelsedagen

I natt är det fem år sedan du kom till oss. För exakt fem år sedan ringde vi BB efter tre timmar värkar. Det är långt kvar sa de. En halvtimme senare var läget ett helt annat och jag ringde igen och bad att få komma in. Okej, men det kan hända att ni får åka hem igen. Jag tänkte att om det här är latensfasen då vet jag inte hur jag ska klara det. Men det var inte två centimeter utan tio.

Du föddes klockan 2:02 i rum 202. En helt livsomvälvande natt när världen blev ny. Och en stor resa började. Du var så efterlängtad och du är så älskad. Min Alma.

IMG_2184

Det här inlägget postades i Annat i livet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Grattis på födelsedagen

  1. Camilla skriver:

    Grattis Alma 5år!! Ojj vad tiden går fort!! Hoppas att ni har det alldeles underbart hela familjen!!

  2. Mari skriver:

    Hej

    Jag googlade nyss på ”svårt temperament” och hamnade på ditt inlägg om boken Explosiva barn. Jag har läst den med tanke på min dotter 7,5 år.

    Jag tycker att den boken var väldigt givande och gav nya perspektiv och din sammanfattning var väldigt bra skriven.

    Ibland är det bra att påminna sig själv och då läsa en sammanfattning.
    Jag skrev också om boken i min blogg men gjorde ingen längre sammanfattning. Tack för att du delade med dig!
    Mari

Kommentera

