Det rullar på…

Jag jobbar jättemycket just nu så jag har inte haft så mycket ork över till annat. Därav dålig uppdatering. Men det är ändå inte så mycket att säga. Alma trivs jättebra på nya avdelningen på förskolan. Det känns som att hon ”vuxit” lite. Vi ska ha möte nästa vecka med den pedagog som är lite ansvarig för Alma så vi får väl höra lite mer då. En sak som gjort ganska stor skillnad är att lämna henne på morgonen. Hon har alltid blivit ganska sur när personalen kommer fram och säger hej och det har varit lite jobbigt för både henne, mig och fröknarna. En dag frågade jag henne lite om varför det blir så och om hon tycker det är jobbigt när de kommer fram. Jag frågade om hon vill att jag ska säga att hon går in själv istället. Alma nickade ivrigt och det första hon gjorde nästa dag var att berätta det för en av fröknarna. Efter det går det hur bra som helst att lämna. Inga sura miner, hon är hur glad som helst. Tror hon kände sig lite trängd när de kom fram. Nu fick hon känna att hon kunde lösa situationen själv. Och nu går hon istället gärna fram hon säger hej.

Och hos nya logopeden går det bra. Hon är väldigt strukturerad och vi får med oss övningar hem. (Som Alma självklart vägrar göra…). Alma har fått en liten skrivbok där de skriver vad de ska göra när hon är där och bockar sen av när de är färdiga. Så jag tycker nog även logopedbytet har varit till det positiva.

Det här inlägget postades i Hos logopeden, På förskolan. Bokmärk permalänken.

Kommentera

