Bill och Bolla

Alltså, har ni läst Bill och Bolla av Gunilla Bergström? Fick tips om den här på bloggen (tack Elin!). Visserligen om filmen men den kunde jag inte få tag på. Men boken gick att beställa på http://www.alfons.se eller http://www.bokus.se. Den handlar om en familj som får ett barn som inte utvecklas som förväntat, som inte börjar prata, som inte leker som andra. Om deras förtvivlan men också om att se det ljusa. Jag tror inte jag läst en så fin barnbok nånsin. Fick verkligen tårar i ögonen. Jag minns att jag tittat i den här boken när jag var liten för jag minns bilderna, särskilt den när de vuxna står och gråter. Fast då förstod jag nog inte så mycket av handlingen. Men för lite äldre barn borde den vara obligatorisk i skolan.

Skärmavbild 2013-09-05 kl. 20.44.48

 

 

Det här inlägget postades i Annat i livet, Leka med språket. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bill och Bolla

  1. paula skriver:

    Den är väldigt bra, brukar försöka att läsa den för mina 1.or.
    Brukar skapa en hel del bra funderingar och tankar.

  2. Hanna skriver:

    Det var ju den jag tipsade Johan om en gång i tiden…. Jag älskar den boken!!

Kommentera

