Hyllning till en ängel

När Alma var ca 2 år flaggade förskolan för att det inte funkade så bra. Alma hade svårt att anpassa sig, fick utbrott när det inte blev som hon ville osv. Hela karusellen drog igång. Förskolan sökte resurs och blev beviljad. Allt var kaos, oro och sorg. Och så kom Almas resurs. Som en ängel på tröskeln. Han var inte utbildad pedagog men med ett enormt engagemang och glädje tog han Alma under sina vingar. Sällan har jag träffat någon som är så genuin, positiv och vänlig. Och framför allt märkte man hur otroligt mycket han tyckte om Alma och vilket band de fick till varandra. Sedan kom Alma in på en annan förskola som vi efter mycket vånda tackade ja till då miljön var mycket bättre för henne. Almas resurs hade fått ett annat erbjudande som han stod i valet och kvalet om han skulle ta. Det var med mycket känslor vi sa hejdå på hans sista dag. Alma lyckligt ovetande. Han kunde inte säga adjö till henne inför oss utan såg att de gick iväg en liten bit. Han la sig ner på marken och hon brottades och busade med honom. Jag blir helt tårögd när jag tänker på det.

Vi fick en liten bok som han gjort med bilder och text från deras dagar på förskolan. Det var så fint. En tribut till dig, fantastiska människa. Tack för allt du gjorde för Alma och all din kärlek!

bild-1

bild-2

bild-3

bild-1

bild-5

bild-8

bild-6

bild-7

Det här inlägget postades i Annat i livet, Hoppfullt och glatt, På förskolan. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hyllning till en ängel

  1. Ann skriver:

    Jag döööör sån fin människa. Jag fick tårar när jag läste det sista meddelandet. Sååå fint!

  2. Camilla skriver:

    Jag får tårar i ögonen…så fint! Verkligen en ängel! Så härligt att det finns sådana människor! Kramar på er

Kommentera

