Mamma, jag drömde om…

I dag när vi gick till dagis berättade Alma helt spontant om en dröm hon haft. Jag vet inte om hon verkligen mindes en dröm eller om hon bara använde ordet ”dröm” men jag blev ganska förbluffad i alla fall. I kväll bad jag henne berätta för pappa om sin dröm och då berättade hon samma sak igen. Drömmen handlade om att hon och Albin träffade en häst som hade vingar och kunde flyga. De red på hästen upp i luften. Sen landade de i Kylarköping (hade ingen aning om att hon lagt namnet på staden i filmen Bilar på minnet, det var ganska länge sen hon såg den) och där träffade de Blixten och Bärgarn. Sen flög de hem igen på hästen för Alma var trött.

Johan och jag tittade på varandra. Stolta. Rörda. Hon berättade så fint och sammanhängande och med stor inlevelse. Och vilken härlig dröm…

Det här inlägget postades i Annat i livet, Hoppfullt och glatt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

