Mitt uppe i småbarnsåren

Det blir inte mycket tid över när man jobbar heltid, umgås intensivt med sina barn den där ynka en-två timmarna innan det är dags för nattning och sen finns det bara en sak som gäller: stupa ner i soffan… Bloggen får liksom stå tillbaka vissa veckor. Men det är väl så att vi är mitt uppe i de där småbarnsåren. Och fast man inte tror det nu så vips kommer det att vara över och säkert kännas alldeles förskräckligt tomt…

Johan är pappaledig och får sin tid med barnen nu. Vilket är lite skönt på ett sätt när man kan jobba utan att behöva lämna och hämta och stressa för att passa tider. Men jag saknar stunderna man får tillsammans till och från dagis. Men om några månader är vi där igen. Får passa på att gå tidigt och hämta Alma då och då medan man fortfarande kan hämta bara ett barn och få lite egentid.

Ibland ringer Johan mig efter lämningen för att berätta något nytt Alma sagt eller gjort (för att inte glömma). I morse hade han preppat Alma att om morgonsamlingen hade börjat skulle de smyga in och att Alma fick vänta med att berätta om helgen (för hon går gärna in och börjar prata och då blir det rörigt). ”Jag lovar, pappa”, sa hon då. Och det gjorde hon också.

Det här inlägget postades i Annat i livet. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mitt uppe i småbarnsåren

  1. Freja skriver:

    Min son är 2 år och 4 mån nu och säger inget. Han låter, med olika nyanser av vokaler samt kommunicerar hela tiden och har även lärt sig teckna lite.

    Vi har gått hos en logoped sen tre mån tillbaka så min son endast sagt mamma och pappa ett fåtal ggr annars inget. Nu tycker logopeden att det börjar bli dax att kolla på språkförskola.

    När började ni gå till en logoped? När sa Alma sina första ord (som hon använde dagligen eller iaf veckovis, inte bara en eller två ggr)?

    Kram!

Kommentera

