Men. Nej…

Det är framför allt en av pedagogerna på förskolan som är mest insatt i allt som har med Alma att göra. Det är hon som haft kontakt med NU-teamet och Almas logoped. Det är hon som varit med på alla samtal osv osv. Hon sa på vårt möte sist att hon verkligen ville att det skulle bli så bra det bara går den här terminen. Och det kändes riktigt bra.

Men hösten har knappt börjat och nu har hon blivit utbränd och är sjukskriven. Jag kände bara hur jag sjönk ihop när jag fick höra det. Känner mig riktigt orolig för hur det ska bli nu. De andra är inte lika insatta och så ska det komma in en vikarie som inte känner Alma och som gissningsvis har noll koll. Och så kommer all verksamhet komma av banan innan den ens kommit igång. Suck… Förskolläraren är sjukskriven i två veckor till att börja med men är man verkligen utbränd är man borta längre än så. Och när hon väl kommer tillbaka kommer hon att behöva bra mycket mindre arbetsbelastning. Jag har sagt till henne att det känns ganska sårbart att det mest är hon som varit insatt i det här. Hon verkade hålla med till viss del men sa att hon för vidare allt till de andra på avdelningen. Jag känner ändå att de andra, även om jag tycker väldigt mycket om dem, inte har lika bra koll.

Så nu står vi där. Sista budet var att de skulle skriva en handlingsplan och att vi skulle ha ett nytt möte snarast. Vi får verkligen se till att det blir av ändå. Jag vet att förskolechefen är negativ till att ta in resurser. Och vi har väl känt att det har funkat bra ändå med den insats som framför allt den här pedagogen gör. Men nu får vi nog ta en rejäl diskussion om saken.

Det här inlägget postades i På förskolan. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Men. Nej…

  1. Emma Widegren skriver:

    Jag förstår att det känns som ett bakslag och hoppas att allt ordnar sig illa kvickt!

Kommentera

