Funderingar kring bloggen

Jag har skapat den här bloggen för att sprida information om språkstörning, för att skriva av mig och för att andra föräldrar ska kunna hitta hit och kanske känna igen sig. Och för Almas skull, för att hon ska kunna läsa en dag. Jag skriver en del om det som är svårt i föräldraskapet, de tunga känslorna som också finns där. Men jag tänker också att bloggen ska ha en positiv anda mitt i det som är svårt. Lyfta hennes starka sidor, hurra över hennes framsteg. Det är livet; lycka och sorg och allt däremellan.

Men jag funderar lite på det här med hennes integritet också. Det kanske inte är helt rätt att skriva offentligt om Alma och hennes svårigheter. Hon har ju inget att säga till om, kanske kommer hon att tycka att det är jobbigt att den här informationen finns om henne. Jag tycker visserligen att det är befriande när människor delar med sig av sina tankar och känslor och liv. Människor som vågar vara mänskliga. Det tråkigaste som finns är folk som håller uppe en fasad och som inte är äkta och inte vågar visa sina mindre smickrande sidor. Men det är ju en sak att jag öppnar mig och delar med mig av vårt liv. Det är en annan sak om det blir på bekostnad av någon som inte har ett val.

Det här inlägget postades i Annat i livet, Föräldraskap. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Funderingar kring bloggen

  1. Lisa skriver:

    Kanske kan det hjälpa Alma att veta att bloggen har hjälpt andra barn som haft det svårt, vars föräldrar har kunnat få råd och tips här för att bli bättre mammor och pappor till dessa barn.

  2. Helena skriver:

    Fortsätt skriva, vet att det hjälper andra som känner sig ensamma! Jag tror att Alma kommer att förstå när hon blir äldre, för den värld hon växer upp i håller förhoppningsvis inte så mycket på den ”perfekta” fasaden.

  3. Ann skriver:

    Fortsätt skriv! Alma kommer ju få din inställning till att dela med sig av båda sin lycka och sin sorg! Kram Ann

Kommentera

