Tid för utredning

Nu har vi fått kallelser till utredning vid NU-teamet. Det kickar igång den 21 maj med ett föräldrasamtal. Sen blir det två psykologbesök och en förskoleobservation i tätt följd.

Nu är jag helt slut efter att Elle satte en bit babymajs i halsen. Jag fick härdsmälta och black-out, Johan dunkade Elle i ryggen och skrek åt mig att lugna ner mig. Det var bara vidrig ångest. Hon dör. Hon dör nu och vi kan inte göra något. Jag hittade till slut telefonen och kunde ringa och panikskrika till nån på 112. När ambulansen kom några minuter senare hade Elle repat sig som tur var. Jag har minnesluckor och skulle kunna somna nu. Försöker förtränga alla hemska tänk-om scenarier. Bilden av hur hon hulkar och gråter och ögonen svullnar. Bort bort bort. Vara glad för att man har det viktigaste som finns i livet och allt annat är bara materiellt obetydligt skit. Aldrig mer babymajs till Elle. Från och med nu får hon bara äta slätmixade puréer tills hon flyttar hemifrån.

Det här inlägget postades i Utredning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tid för utredning

  1. Hanna skriver:

    Men fy! Va obehagligt för er alla. Jag får kalla kårar bara av tanken. Skönt att det gick bra.
    kram

  2. Åh, vad läskigt, tur att det gick bra! Min Ella satte en magnet i halsen när hon var liten och jag minns den där panikkänslan, det kom bara lite slem och blod när vi vände uppochner på henne. Lite väsande andetag, så hon fick lite luft, men inte mycket. Inne på akuten kräktes hon upp magneten på läkarens skor… Men usch vad rädd man hinner bli. Och efteråt också som du säger, när man tänker på vad som skulle kunnat hända. Vad fint att ni fått tid för utredning – lycka till med det!

Kommentera

