Små ord för känslor – stora steg

Bästa kommentaren i helgen: ”Alma inte arg hästen. Alma arg dig, mamma.” Härligt hur glad man kan bli för att höra en sån sak från sitt barn. Vad kan man annat utbrista än ”vad bra Alma att du säger att du är arg på mig, då förstår jag dig bättre!”.

Lite senare: ”Alma, blev du arg när jag tog bort tågbanan?”. ”Ja, Alma ledsen” (tecknar tårar). Jag: ”Jag skulle inte ha tagit bort tågbanan, det var dumt. Förlåt”. Alma nickar. ”Är du glad eller ledsen nu?”. ”Glad”.

Det här inlägget postades i Hoppfullt och glatt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

