Det fina med det lilla

Om man nu ska se något positivt med att ha ett barn som inte utvecklas i samma takt som andra, så är det nog hur otroligt glad jag blir för saker som andra föräldrar kan ta för givet. Jag säger inte att jag gläds mer än andra föräldrar men jag kan nog glädjas mer åt mindre saker. Som sista dagarna när jag hör Alma säga nya pronomen, som ”vi” och ”henne” t ex. Eller igår när det kom flera meningar med ganska många ord, ett helt litet resonemang. Och man kan säga ”Hörde du Johan!”.

För att inte tala om hur varm i hjärtat jag blir när Alma sjunger ”lilla snigel”!

Alma 3 år 5 mån

Det här inlägget postades i Föräldraskap, Hoppfullt och glatt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

